Prednáška Federico Díaz: Čo sú to supermédiá?

Federico Diaz Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška Federico Diaz - prednáška

KVTV vás pozýva na prednášku a seminár autora Federico Díaz s názvom: Čo sú to supermédiá?.

Termín konania: 14.5.2015 o 10:00 h
Miesto konania: Pedagogická fakulta, UKF v Nitre, Drážovská 4, miestnosť D3.
Federico Díaz (* 1971) je vizuálny aktivista česko-argentínskeho pôvodu, ktorý žije a pôsobí v Prahe. Vystavoval okrem iného v Mori Museum Tokyo, ICA London, ZKM Karlsruhe, na Ars Electronika Linz, MASS MoCA, PS1 MoMA, Miami Art Basel, bienále vo Florencii a na 53. Biennale di Venezia. V roku 2010 reprezentoval české umenie na Svetovej výstave EXPO v Shanghai. V roku 2007 získal vo Florencii cenu remio Internazionale “Lorenzo il Magnifico” za oblasť digitálnych médií. Vyštudoval Akadémiu výtvarných umení v Prahe (1990–1997), kde postupne navštevoval ateliér vedený Karlem Malichem, Stanislavem Kolíbalem a Alešem Veselým. V roku 1993 získal štipendium na Alexander-Dorner-Kreis.
Absolvoval tiež štipendijný pobyt na Cité Internationale des Arts v Paříži a v Soros Center for Contemporary Art. Federico Díaz rozvíja od 90. rokov pomocou nových médií svoju tendenciu odhaľovať primárnymi ľudskými zmyslami nezachytiteľné imateriálne elementy prirodzeného životného prostredia dennej reality. Pre jeho prácu sú typické prostriedky jazyka algoritmicky generovaného umenia a systems art, stále intenzívnejšie otváranie priamej interakcie so svojím divákom a hlavne sledovanie jeho základnej tvorivej premisie, ktorá hovorí, že umenie vzniká bez dotyku ľudskej ruky. Média a technológie vo svojich inštaláciách využíva ako socio-politické katalizátory spoločenskej zmeny.