Kresba, maľba
Cieľom predmetu je videnie a chápanie súvislostí procesu tvorby, prienikov na rôznych jeho úrovniach, objavovanie problémových situácií a ich prekonávanie tým, že ich prekračujeme návratmi a presahovaním novým videním vlastnej produktivity je jedným zo základných atribútov pátrania po pravdivosti zobrazenia a svojej kreativity v ňom. Tieto zásady a postupy považujem za východiská študijných programov v stavaní problémového pedagogického procesu pre študentov výtvarnej
tvorby. Predpokladajú otvorenosť a permanentnosť interakcií poznávania a sebapoznávania, odhaľovania stále nových a pritom cyklicky a vrstevnate sa hromadiacich variantov zvýznamňovania podnetov a ich maliarskeho a umeleckého, teda i ľudského stvárnenia. Otvorenosť je predpokladom pre tvorbu významov tak na úrovni vznikania maľby - proces maľovania, ako aj v kontextoch a interakciách diela s výtvarnou kultúrou minulosti a súčasnosti.