Kresba, maľba

malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba malba

Cieľom predmetu je videnie a chápanie súvislostí procesu tvorby, prienikov na rôznych jeho úrovniach, objavovanie problémových situácií a ich prekonávanie tým, že ich prekračujeme návratmi a presahovaním novým videním vlastnej produktivity je jedným zo základných atribútov pátrania po pravdivosti zobrazenia a svojej kreativity v ňom. Tieto zásady a postupy považujem za východiská študijných programov v stavaní problémového pedagogického procesu pre študentov výtvarnej
tvorby. Predpokladajú otvorenosť a permanentnosť interakcií poznávania a sebapoznávania, odhaľovania stále nových a pritom cyklicky a vrstevnate sa hromadiacich variantov zvýznamňovania podnetov a ich maliarskeho a umeleckého, teda i ľudského stvárnenia. Otvorenosť je predpokladom pre tvorbu významov tak na úrovni vznikania maľby - proces maľovania, ako aj v kontextoch a interakciách diela s výtvarnou kultúrou minulosti a súčasnosti.