Fotografia

Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia Fotografia

Fotografia - médium hľadania ... sa.Predmet vznikol po roku 1989, pri vytváraní novej koncepcie Katedry výtvarnej výchovy. Vtedy bola a je tu i naďalej, snaha kolektívu pedagógov výtvarníkov, vyškoliť okrem budúceho pedagóga i ozajstného tvorcu. Predmet Fotografia, popri slabom technickom vybavení a značnom záujme študentov o fotografiu, tvorí isté premostenie medzi ateliérmi s klasickými výtvarnými technikami a predmetmi intermediálna tvorba a video. Fotografia sa podstatne podieľa na zmenách
charakteru vnímania a tvorby ďalších druhov vizuálneho umenia. V tomto predmete študenti menia svoje výtvarné vyjadrovacie prostriedky za optiku, citlivú vrstvu fotomateriálu a svetlo, čím sa rozširuje ich poznanie o nové médium. Hľadanie svojej výpovede k danej téme formou „hry" so svetlom a reálnym obrazom, vždy smeruje cez konzultácie, ktoré podporujú subjekt študenta ako tvorcu. Cieľom foto - vyučovania je fotografia a jej individuálna výtvarná a výpovedná hodnota.