CVČ Ahoj Piešťany
Škola: CVČ Ahoj Piešťany,
Detský domov Piešťany
Program: MyPaint
Veková kategória: Druhý stupeň ZŠ
Tematický celok: Podnety z výtvarného umenia
Téma: Reprodukcia výtvarného diela
Vyučujúci: Mgr .Peter Kusý
Detský domov Piešťany
Program: MyPaint
Veková kategória: Druhý stupeň ZŠ
Tematický celok: Podnety z výtvarného umenia
Téma: Reprodukcia výtvarného diela
Vyučujúci: Mgr .Peter Kusý
Súbor prezentovaných kresieb parafrázuje výtvarné artefakty rôznej proveniencie; počnúc dielami Pabla Picassa, cez olejomaľby Alojza Klima, až po diela lokálnejšieho charakteru. Leitmotívom projektu je spracovanie vybratého výtvarného diela (reprodukcie) vlastným štýlom (rukopisom) prostredníctvom grafického programu MyPaint.
Zúčastnení žiaci v expozičnej fáze vyučovacej jednotky precvičovali predovšetkým kresbu jednoduchých geometrických tvarov. Vďaka dôslednému cizelovaniu jemnej motoriky si žiaci postupne osvojili kresliarske zákonitosti využívaného grafického programu a cit pri tvorbe samostatných prác; už po niekoľkých stretnutiach začali nahrádzať pôvodné, kostrbaté a ťažko koordinované tvarové nadväznosti plynulými líniami a suverénnejšou kresliarskou technikou. Samotné parafrázovanie (citácia) predložených výtvarných diel prebiehalo v dvoch fázach. V úvodnej
Zúčastnení žiaci v expozičnej fáze vyučovacej jednotky precvičovali predovšetkým kresbu jednoduchých geometrických tvarov. Vďaka dôslednému cizelovaniu jemnej motoriky si žiaci postupne osvojili kresliarske zákonitosti využívaného grafického programu a cit pri tvorbe samostatných prác; už po niekoľkých stretnutiach začali nahrádzať pôvodné, kostrbaté a ťažko koordinované tvarové nadväznosti plynulými líniami a suverénnejšou kresliarskou technikou. Samotné parafrázovanie (citácia) predložených výtvarných diel prebiehalo v dvoch fázach. V úvodnej
fáze žiaci analyzovali spoločne s učiteľom vybraté výtvarné diela. Po spoznaní nového vyjadrovacieho štýlu a pochopení princípu príslušnej štylizácie (kubizmus, konštruktivizmus atď.) pristúpili mladí výtvarníci k samostatnej tvorbe výtvarných artefaktov (za zmienku nepochybne stojí aj skutočnosť, že väčšina študentov uprednostňovala pri tvorbe touchpad pred myšou). Žiaci parafrázovali zvolené predlohy veľmi spontánne a smelo.
Prvé dotyky s novou výtvarnou technikou slávili úspech. Nespornou výhodou bol aj fakt, že žiaci nemuseli odovzdať svoj výtvor do konca vyučovacej hodiny, čo ich uspokojovalo a cítili sa uvoľnenejšie.
Mgr. Peter Kusý
Práce žiakov:
Alojz Kudri -12r, Alojz Kudri -12r, Lucia Číhová -10r, Matej Michalec -15r, Matej Michalec -15r, Peter Číha -13r.
Prvé dotyky s novou výtvarnou technikou slávili úspech. Nespornou výhodou bol aj fakt, že žiaci nemuseli odovzdať svoj výtvor do konca vyučovacej hodiny, čo ich uspokojovalo a cítili sa uvoľnenejšie.
Mgr. Peter Kusý
Práce žiakov:
Alojz Kudri -12r, Alojz Kudri -12r, Lucia Číhová -10r, Matej Michalec -15r, Matej Michalec -15r, Peter Číha -13r.